מעיינות מומלצים

עמק המעיינות זה פה. לקפוץ למים או לשכשך רגליים. לשחיינים או לקטנטנים. כל סוגי המעיינות של העמק לפניכם.
רק תוודאו שהשארתם את המקום נקי אחריכם, אין לנו ארץ אחרת.

שרון שניידר, פייסבוק

בריכות אבוקה

המעיין הוא בריכה גדולה מוקפת צמחייה, עם מספר רב של כניסות לירידה למים.
הוראות הגעה: נוסעים לכיוון שדה אליהו, מעט לפני הקיבוץ ישנה פנייה בצד שמאל, לכיוון מצפור. ממשיכים ישר בכביש, עוברים את השדות, עד שמגיעים לפנייה שמאלה לכביש צר (שימו לב, הכביש מלא בורות! סעו בזהירות).
ממשיכים עליו למשך כמה דקות עד שמגיעים למעיין.

רותי יתום, פייסבוק

חונזיר/עין נזם

בדומה לבריכות אבוקה גם כאן המעיין הוא בריכה גדולה מוקפת צמחייה, עם מספר רב של כניסות לירידה למים.
הוראות הגעה: נוסעים לכיוון שדה אליהו. נכנסים בכביש לקיבוץ ולפני השער הצהוב פונים שמאלה, לכביש ההיקפי. ממשיכים עליו ישר, עוברים את הלולים, ולאחר מכן ישנה פניה שמאלה. פונים לכביש וממשיכים ישר, עד למעיין.
שימו לב לשילוט בדרך.
תהנו!

נחל האסי

נחל האסי המפורסם, במיוחד בימים אלו סביב המחאה.
ולא סתם. נחל האסי הוא נחל יפיפה בזכות התחזוקה של קיבוץ ניר דוד. על פי הנחיות הקיבוץ אסור לזרים להיכנס ולשחות בנחל, פרט לאורחים וחברים של תושבי המקום.
אנו מקווים שבקרוב המצב יירגע ונוכל לחזור לטייל על גדות האסי.
לגבי טבילה במים – את זה נשאיר לכם להחליט אם להיכנס או לא.

שושי ביטון, אתר פיקיוויקי

מעיין עין הנצי"ב

בתוך קיבוץ עין הנציב נמצא המעיין המוכר עם הצבע הטורקיזי היפה שלו.
לא נותנים להיכנס עם רכב לקיבוץ (אלא אם כן אתם מכירים מישהו מבפנים…) אבל זה לא נורא כי יש חנייה רחבה מחוץ לקיבוץ.
פשוט לא נכנסים ימינה לקיבוץ אלא ממשיכים ומיד מצד ימין תראו את החנייה.
אם המצב עמוס שמה, שימו לב, מעבר לכביש בצד השני בתוך הפרדסים מתחבאים המפלים הלבנים, אולי כדאי לעבור לשם.

גוגל מפות

המפלים הלבנים

הוראות הגעה: קצת לפני קיבוץ עין הנצי"ב יורדים מהכביש שמאלה לשביל עפר, מימינו פרדס ומשמאלו שדות. ממשיכים על השביל בזהירות, עד שמימין לנו ישנו צינור מים גדול על גבי האדמה ומלפנינו השביל מצטמצם והופך ללא עביר לרכבים. משמאל ניתן להחנות בלי להפריע. ואפשר גם לחזור מעט ולפנות לתוך הפרדסים ושמה להחנות, גם משמה יש גישה למעיין.
חשוב לציין! לא כל השנה המעיין זורם, כדאי לנסות להתעדכן לפני שמגיעים לשם.

עין מודע

עין מודע הוא אחד ה-מקומות בעמק המעיינות שלנו.
בריכה עם גישה מסודרת, מדרכה רחבה מסביב ומעבר לזה שטח שלם עם נקודות ישיבה לפיקניק ו"על האש".
ישנה חניה מסודרת אבל רחוקה מרחק של כ7 דקות (בנחתתת) מהמעיין. שימו לב לארוז בצורה נוחה שתוכלו לקחת הכל אתכם מהרכב.
מומלץ גם לשלב את זה כחלק מטיול אופניים ולנצל את זה לעצירה לטבילה ומנוחה באמצע הרכיבה.

נחל הקיבוצים

נחל הקיבוצים מאוד מפורסם ולכן קשה למצוא זמנים להיות שמה לבד (אם בכלל קיים דבר כזה).
למקום יש את כל היתרונות: חנייה רחבה כמעט סמוך למים, מקומות כניסה רבים למים לאורך הנחל ופינות מסודרות לפיקניק.
בהתחלה תמצאו את ה"משולש", בריכה מסודרת ביחס להמשך הנחל. אפשר לטייל לאורך כל הנחל, הליכה של חצי שעה כאשר כל כמה דקות תמצאו גישה נוספת למים.
חייבים לטייל בנחל הקיבוצים לפחות פעם בחיים, אם עוד לא עשיתם "וי", זה הזמן.

יוטיוב ערוץ Travelers tweets

מאגר חמדיה

אחד ממאגרי המים היפים הארץ. בעבר היו שואבים את מי הבריכה, אך כיום הם נאגרים בה ומשמשים לרווחת המטיילים. המים הנעימים ובאמצע הבריכה ישנו מגדל מתכת שאפשר לטפס עליו ויש שלא מסתפקים בזה וקופצים ממנו:)
הוראות הגעה: נוסעים בכביש לכיוון צמח, וקצת אחרי הכניסה לקיבוץ ממשיכים בכביש ומצד ימין יש שלט לכיוון המאגר. ממשיכים עם הכביש לפי השילוט.

חשוב לציין! לא תמיד ניתן להיכנס אליו, דורש טיפוס על גדר.

מתוך אתר ארץ הצבי – צביקה פרץ

המסיל הקטן/עין צמד

בריכה קטנה, עגולה ויפה שמתאימה ביותר למשפחות עם ילדים קטנטנים.
מגיעים עם הרכב סמוך למים, ויש שטח מספיק למחצלת ועצים לערסל. אין פינת ישיבה מסודרת.
הוראות הגעה: מכביש 6678 אחרי שעברתם את עין הנציב מימינכם פונים שמאלה ונכנסים לכביש חדש ששופץ לאחרונה. לאחר כחמש דקות נסיעה תראו מימנכם תחנת שאיבה גדולה. מטר לפניה יש ירידה מהכביש לשביל עפר.
נוסעים על השביל עד צומת-טי. פונים שמאלה, ומתקדמים בזהירות(!). לאחר 2 דקות נסיעה תזהו מימנכם את התל ומתחתיו כבר מבצבצת הצמחייה שמסתירה את המעיין. הגעתם.